2019: Wat betekent dit voor content marketing?

Content marketing in 2019

Content marketing is een begrip dat ontzettend veel wordt gebruikt door online marketeers. Tegenwoordig weet vrijwel iedere webmaster dat content marketing ontzettend belangrijk is. Toch is het voor veel mensen nog erg onduidelijk hoe goede content marketing er precies uitziet. We verwachten dat dit er in 2019 heel anders uit gaat zien. Langzaamaan begint content marketing steeds serieuzer te worden. Het wordt voor online marketingbureaus steeds belangrijker om zich te blijven ontwikkelen dankzij de hoge concurrentie. Wij leggen u graag uit wat wij verwachten van 2019 op het gebied van content marketing.

Een samenwerking tussen schrijvers en online marketeers

In het verleden werd content vaak geschreven door online marketeers zelf. Waarom? Omdat een goede online marketeer natuurlijk precies weet hoe hij de pagina moet inrichten voor goede zoekmachine optimalisatie. Een online marketeer is echter niet hetzelfde als een schrijver. De content moet natuurlijk ook interessant zijn voor de lezers. Wij verwachten dat er dit jaar steeds vaker samengewerkt wordt tussen SEO-tekstschrijvers en online marketeers. Op deze manier zal er veel content verschijnen waarvan zowel lezers als zoekmachines enthousiast worden. Wij kijken erg uit naar deze verbetering! Bij Webshuttle zijn we overigens al langer bezig met deze vorm van samenwerking.

De content wordt langer

Behalve dat de content interessanter wordt om te lezen, verwachten wij ook dat veel content in 2019 langer zal worden. Deze veranderingen gaan uiteraard ook goed samen. Nu de content beter geschreven wordt, zal het ook eenvoudiger zijn om de aandacht van de lezer langer vast te houden. Het is natuurlijk goed wanneer iemand langer op uw pagina is. Hoe u dit kunt bereiken? Met behulp van een lange – maar ook goed geschreven –content natuurlijk!

Zoekwoorden worden natuurlijker

We verwachten dat zoekwoorden in de nabije toekomst steeds vaker op een natuurlijke manier in de content verwerkt worden. Hierdoor wordt de content veel vloeiender en worden de teksten nóg interessanter voor de lezer. Ook wanneer de zoekwoorden op een natuurlijke manier verwerkt worden is het algoritme van Google slim genoeg om de zoekwoorden te herkennen. Het gebruiken van onnatuurlijke zoekwoorden is dus nergens voor nodig.

Wij verwachten dus dat de korte, houterige teksten binnenkort tot het verleden zullen behoren. De content marketing zal in 2019 flinke stappen maken. Uiteraard blijft content marketing ook dit jaar relevant. Wilt u ook dit jaar op de hoogte blijven van alle onlinemarketing technieken? Dan is het verstandig om ons blog te blijven volgen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *