3 tips om wél aanmeldingen te krijgen op uw nieuwsbrief

Aanmeldingen op nieuwsbrief krijgen

E-mail marketing is een belangrijke manier om nieuwe klanten te werven en om bestaande klanten geïnteresseerd te houden. Of u zich nou richt op bedrijven of op particulieren, een nieuwsbrief is in veel gevallen erg interessant. Heeft u al een nieuwsbrief, maar zou u graag meer aanmeldingen zien? Dan leggen we u graag uit hoe u dit het beste kunt bereiken. Hieronder vindt u 3 handige tips om het aantal aanmeldingen op de nieuwsbrief aanzienlijk te vergroten. Op deze manier wordt uw e-mail marketing een stuk effectiever.

Tip 1: richt uw landingspagina beter in

Wilt u de nieuwsbrief aantrekkelijk maken? Dan zult u hiervoor een mooie landingspagina aan moeten maken. Hiervoor heeft u ook tools, zoals Unbounce bijvoorbeeld. De landingspagina moet uw bezoekers laten zien hoe geweldig uw nieuwsbrief is. Zo kunt u bijvoorbeeld het aantal aanmeldingen op de pagina vermelden, maar ook referenties en een aantal belangrijke voordelen mogen niet ontbreken. Heeft u grote bedrijven die gebruik maken van uw diensten? Dan kunt u deze het beste op uw pagina vermelden. Zulke referenties werken namelijk ontzettend goed! Ook het aantal aanmeldingen kan interessant zijn, want een nieuwsbrief met veel aanmeldingen, die moet toch wel interessant zijn?

Tip 2: verander de naam van uw nieuwsbrief

U zult het vast met ons eens zijn dat een nieuwsbrief maar saai klinkt. Daarom kunt u het beste een originele en aantrekkelijke naam bedenken. Alleen het veranderen van de naam van uw nieuwsbrief kan u al een hoop extra aanmeldingen opleveren. Gaat u eens goed voor uzelf na: wat voor naam zal uw doelgroep het beste aanspreken? De meeste bezoekers zijn geneigd om de nieuwsbrief te negeren, maar een originele naam valt veel meer op. Het is uiteraard ook aantrekkelijker om u aan te melden voor een nieuwsbrief met een leuke naam.

Tip 3: een exclusieve beloning

Om mensen zich te laten aanmelden voor uw nieuwsbrief, kunt u het beste ook een exclusieve beloning maken voor abonnees. Zo kunt u bijvoorbeeld een e-book sturen naar iedereen die zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief. Het is belangrijk dat u dit ook vermeldt op uw landingspagina, zodat bezoekers nog eerder de neiging hebben om zich aan te melden. Een e-book is een goede beloning, maar u kunt uiteraard ook zelf een originele beloning bedenken. De meeste mensen willen nou eenmaal geen exclusieve beloning mislopen, al helemaal niet als de beloning ook nog eens erg interessant blijkt te zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *