Adverteren op Google kan duur zijn als het niet op de juiste manier gebeurt. Het marketingbudget kan er dan in no-time doorheen vliegen zonder een gunstig resultaat. Hieronder vijf manieren hoe je het beter niet kunt doen.
Alles in één campagne doen
Binnen Google Ads is het mogelijk om meerdere campagnes op te zetten. Het is mogelijk om de advertenties op te splitsen in advertentiegroepen met daarbij zoekwoorden en advertenties. Het is ook mogelijk om advertenties voor display aan te maken, shopping of het zoeknetwerk. Stel de locatie goed in en bepaal een gezond dagbudget. Deel de campagnes ook op per product of dienst. Het is zo sneller inzichtelijk wat wel of niet goed werkt.
Het niet instellen van uitsluitingszoekwoorden
Bepaal op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden in het zoeknetwerk van Google Ads. Vergeet echter niet om ook aan te geven waarop je niet gevonden wilt worden. Verkoop je bijvoorbeeld nieuwe sportkleding dan wil je niet gevonden worden op tweedehands sportkleding. Toch? Voeg een lijst van uitsluitingszoekwoorden toe. Het zal het rendement van de campagne ten goede komen.
Ga de diepte in
Veel campagnes kiezen voor brede zoektermen. Men kiest voor dameskleding. Het is belangrijk om hier de diepte in te gaan en bijvoorbeeld te adverteren op grote maten dameskleding toe te voegen. De zoekwoorden worden exacter en de koopintentie komt dichterbij.
Plaatsingen uitsluiten
Bij het display netwerk is het belangrijk om plaatsingen voor specifieke websites en apps uit te sluiten. Het is niet zinvol om een advertentie voor kindermode weer te geven op een website met trapliften voor senioren. Toch?
Gebruik de advertentie extensies
Het advertentienetwerk van Google biedt de mogelijkheid om extensies te gebruiken. Het is mogelijk om zo meer informatie weer te geven onder een advertentie in het zoeknetwerk. De verschillende advertentie extensies bieden de kans om de klanten extra te overtuigen. Het is mogelijk om unieke features te benadrukken om de klant het laatste zetje te geven.
De advertentie extensies die te gebruiken zijn:
- App-extensies
- Recensie-extensies
- Highlight-extensies
- Sitelink-extensies
- Locatie-extensies
- Oproep-extensies
- Extensies voor website-informatie
- Google Ads extensies
Schakel de juiste expert in
Het is slim om samen te werken met vakmensen. Hun opgebouwde kennis helpt om fouten te voorkomen. Het is niet nodig om opnieuw leergeld te betalen. Alleen hierdoor is het al slim om een iemand in te huren voor Google Ads.