De gevolgen van Google als publisher

Google als published

Google lijkt de laatste jaren steeds meer de rol van publisher te vervullen. Wat houdt dit precies in en is dit negatief of positief? Wij leggen u het maar al te graag uit. Google heeft twee manieren waarop het bedrijf als publisher te werk gaat. Wanneer Google uw zoekopdracht echt begrijpt, dan krijgt u een featured snippet of een direct answer te zien. U ziet in de zoekmachine zelf dan al het antwoord op uw vraag. Dit is natuurlijk ontzettend handig, u hoeft immers helemaal geen website meer te bezoeken. Voor de webmasters zelf is het iets minder fijn, potentiële leads hoeven de website zo namelijk niet meer te bezoeken.

Het verschil tussen een featured snippet en een direct answer

Bij een featured snippet krijgt u een stukje van een bepaalde website te zien. Onder het stukje vindt u ook een link. Mocht u dus geïnteresseerd zijn, dan heeft de website nog wel degelijk iets aan deze featured snippet. Bij een direct answer is dit niet het geval, hierbij vindt u geen bronvermelding. Bij een direct answer zijn er twee winnaars: Google en de gebruikers van de zoekmachine. Als webmaster heeft u hier echter alleen maar last van. Gebruikers van Google zullen namelijk direct het antwoord op hun vraag zien en kunnen de zoekmachine hierna weer afsluiten. Dit alles zonder ook maar één andere website te bezoeken!

Wat zijn de gevaren voor marketeers en webmasters?

Op het moment hebben we voor Google als publisher nog niet enorm veel te vrezen, maar het is wel een opkomende dreiging. Wat als Google dit systeem nog verder besluit te ontwikkelen? Dan zal Google lang niet meer zoveel leads opleveren als momenteel het geval is. Dit is dan ook absoluut een ontwikkeling die marketeers en webmasters in de gaten moeten houden. Wij verwachten dat dit systeem in 2019 nog geen grote bedreiging zal vormen voor zoekmachine optimalisatie.

Wanneer er zich nieuwe ontwikkelingen voordoen op dit gebied, zult u hier uiteraard ook over kunnen lezen op onze blog. Wilt u altijd op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing? Zorgt u er dan voor dat u ons blog regelmatig blijft lezen, hier vindt u namelijk altijd informatie over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Indien u online marketeer of webmaster bent, zullen onze blogs gegarandeerd interessant voor u zijn!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *