Waarom ook jij aan de slag moet met Pinterest advertising

Het social media platform Pinterest dat wereldwijd maandelijks 250 miljoen actieve gebruikers kent, die samen goed zijn voor zo’n 175 miljard pins, is nu ook te gebruiken als advertentieplatform. Omdat het aantal Pinterest gebruikers nog steeds groeit en omdat al deze gebruikers op zoek zijn naar inspiratie, is adverteren op Pinterest zakelijk gezien zeer interessant. Gebruikers van Pinterest zijn continu op zoek naar ideeën en tips over allerlei onderwerpen zoals reizen, techniek, woninginrichting, mode enzovoorts. Ook heeft Pinterest een belangrijke rol als het gaat over informatie die gebruikt wordt bij het nemen van aankoopbeslissingen. Als adverteerder op Pinterest kun je handig gebruik maken van de miljoenen gebruikers. Het is mogelijk om de juiste doelgroep te benaderen en je producten of diensten te tonen op het moment dat die het meest opvallen en bruikbaar zijn. Het is dus mogelijk om heel gericht te adverteren op Pinterest. Daarbij is het zeer gunstig dan Pinterest pas net is gestart met adverteren omdat voor jouw product of dienst nu nog weinig concurrentie plaatsvindt op dit platform. Hierdoor zijn de prijzen voor het adverteren gunstig en de resultaten groot. Wil je meer weten over Adverteren op Pinterest? Vraag dan Webshuttle om hulp.

Feiten en cijfers over Pinterest

Sinds 4 april 2019 is het mogelijk om te adverteren op het platform Pinterest. Wereldwijd heeft dit unieke platform maandelijks 250 miljoen actieve gebruikers. De 175 miljard pins die zij plaatsen zorgen voor veel beweging op Pinterest. Ook het aantal Nederlandse Pinterest gebruikers liegt er niet om, het zijn er maar liefst 3,5 miljoen in 2019. En dit aantal stijgt met zo’n 20 procent per jaar wordt vermoed. Het klinkt misschien raar, maar voor de zakelijke adverteerder is het gunstig dat Pinterest nog niet tot de grote 5 behoort. WhatsApp, Facebook, YouTube, Instagram en LinkedIn hebben meer gebruikers. Maar door de populariteit van deze social media kanalen ook vele malen meer concurrentie onder de adverteerders waardoor de prijzen enorm oplopen. Als zakelijke adverteerder krijg je op Pinterest nu de kans om al in een vroegtijdig stadium te adverteren en daarmee op een relatief goedkope manier de juiste doelgroep te bereiken. Als je nu start met het adverteren op Pinterest ben je jouw concurrenten een stapje voor. Wil je zelf geen tijd en energie steken in het adverteren op Pinterest? Besteed deze klus dan uit aan een professional als Webshuttle. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie over het platform Pinterest en de adverteermogelijkheden.

Welke soorten advertenties kan ik inzetten op Pinterest?

Met de komst van Pinterest Advertising wordt er een gloednieuw advertentieplatform geopend met enorme mogelijkheden. Gebruikers van Pinterest hebben de mogelijkheid om afbeeldingen te plaatsen, het zogenaamde “pinnen”. Op diverse borden kun je deze afbeeldingen verzamelen zodat andere gebruikers inspiratie kunnen opdoen of informatie kunnen vergaren voordat ze tot aankoop overgaan van een bepaald product. Als adverteerder heb je de mogelijkheid om jouw producten gericht aan een bepaalde doelgroep onder de gebruikers van Pinterest te tonen. Dit kan op diverse manieren plaatsvinden. Je kunt gewone afbeelding pins plaatsen, maar ook video pins, carousels en app pins. Om dit op de juiste manier te kunnen doen en daar ook de beste resultaten mee te behalen dien je een campagne doelstelling te maken en te bepalen op welke manier de campagnes worden geoptimaliseerd en afgerekend. Dit is een specialistisch klusje. Wil je deze werkzaamheden uitbesteden, doe dat dan aan een specialistisch bedrijf zoals Webshuttle. Binnen het adverteer systeem van Pinterest zijn er vier verschillende doelstellingen mogelijk. Je kunt kiezen voor naamsbekendheid, app installaties , videoweergaven en verkeer. Wij kijken samen met jou welke doelstellingen het meest passen bij jouw bedrijf en producten zodat we daarna de ultieme Pinterest campagne kunnen opzetten met de beste resultaten.

Welke targeting mogelijkheden zijn erbij adverteren op Pinterest?

Pinterest wordt door gebruikers gezien als inspiratie platform en om informatie te vergaren over bepaalde producten. Dankzij de zoekopdrachten van de gebruikers, bezit Pinterest over unieke informatie van de gebruikers. Informatie over leeftijd, interesses, voorkeuren, bezigheden, smaak en nog veel meer. Als adverteerder dien je interesses toe te voegen die relevant zijn voor de gepromote pins. Er zijn drie targeting mogelijkheden bij Pinterest. Zoekwoordtargeting is één van de mogelijkheden. Net zoals bij andere advertentiekanalen kun je kiezen uit een brede match, bewoording match, exact match en negatieve match. Heb je als adverteerder geen zicht op een bepaalde doelgroep dan kun je de uitgebreide targeting inzetten. Je zoekwoorden worden dan automatisch ingesteld via het Pinterest Taste Graph. Naast het inzetten van de data van Pinterest zoals bij uitgebreide targeting gebeurd, kun je ook gebruik maken van je eigen data zoals klantenbestand, e-mailadressen en websitebezoekers. Deze manier van targeting heet custom Audience targeting. Welke manier van targeting je ook wilt gaan gebruiken, zorg dat je deze secuur instelt zodat er niet onnodig veel kosten gemaakt worden. Probeer je met zo min mogelijk kosten zo hoog mogelijk resultaat te bereiken? Laat Webshuttle je dan helpen bij het instellen van de targeting mogelijkheden van Pinterest.

Wat kost adverteren op Pinterest?

De kosten voor het adverteren op Pinterest kunnen erg uiteen lopen. Het feit is wel dat jij als adverteerder precies kunt bepalen wat jij wilt uitgeven aan het adverteren op Pinterest. Je hebt het gehele kostenplaatje zelf in de hand en je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. De kosten voor het adverteren op Pinterest wordt net als bij bijvoorbeeld Google Ads berekent op basis van CPC dat betekent kosten-per-klik. Daarbij is het bij Pinterest ook mogelijk om de kosten te berekenen op CPM, dat staat voor kosten-per-1.000 vertoningen. Net als bij andere advertentie platformen is het noodzaak om de campagnes en zoekwoorden goed in te stellen. Doe je dit niet dan maak je onnodig veel kosten met weinig resultaat. Het instellen van Pinterest advertising is een specialistisch werkje. Verdiep je goed in alle mogelijkheden voordat je daadwerkelijk start met adverteren. Heb je geen tijd of geen zin om je erin te verdiepen maar wil je wel Pinterest zakelijk gebruiken? Neem dan een specialistisch bedrijf in de hand en laat je Pinterest zakelijk account instellen en beheren. Webshuttle helpt je graag en zorgt ervoor dat je de allerbeste resultaten behaalt met Pinterest adverteren.