Het succes van een website of webshop wordt voor een groot deel bepaald door de content en teksten op de website. Zorgen ze voor de juiste vindbaarheid binnen Google en andere zoekmachines? Worden mensen getriggerd om de content te delen op social media platformen of per mail met vrienden en familie? Het is ook essentieel dat de mensen een extra stap gaan nemen om de producten of diensten te gaan kopen. Het uiteindelijke doel bepaalt het succes. Er zijn echter meerdere stappen om te nemen tot we hier zijn. Het begint bij een goed zoekwoorden onderzoek. Echt waar!
Wat vindt de doelgroep belangrijk?
Om een succesvolle website of webshop te krijgen is het belangrijk om de doelgroep te begrijpen. Wat zijn hun interesses? Wat zijn hun prikkels om klant te worden bij je bedrijf? Hun angsten en dromen? En hoe vertaald zich dit allemaal naar zoekwoorden in Google. Door te bepalen wat de doelgroep en uiteindelijke klanten belangrijk vinden is het mogelijk om ze in de hele klantreis te begeleiden naar het einddoel: Klant worden, ook wel converteren genoemd. Door te weten waar ze op zoeken is het mogelijk om een eerste connectie te maken.
Het eerste contact met de hulp van Google
Wanneer een website goed gevonden wordt in de zoekmachines dan zal dit helpen om meer klanten te krijgen. Het is voor een website natuurlijk wel belangrijk om de juiste bezoekers te krijgen. Een hypotheekadviseur heeft niets aan bezoekers die komen om een aanbeveling voor een restaurant te krijgen. Natuurlijk is dit zo klaar als een klontje. Het is daarom nodig om de juiste zoekwoorden te gebruiken. Een zoekwoorden onderzoek helpt hierbij. Het is de basis om bezoekers en klanten uit Google te krijgen.
Snel meer bezoekers uit Google
Door een zoekwoorden onderzoek te doen is het ook mogelijk om te ontdekken waar iedereen het meeste op zoekt binnen jouw markt. Men zoekt bijvoorbeeld meer op hypotheek dan op hypotheek berekenen. De conversie daarentegen kan beter zijn wanneer iemand zoekt op hypotheek afspraak maken. Bij een zoekwoorden onderzoek worden de kansen onderzocht om snel een hoge zoekmachine positie te krijgen. Hoe zit het met de concurrentie? Hoeveel zoekopdrachten zijn er per maand? Wat mag men verwachten van het zoekwoord? Waar past het zoekwoord in de klantreis en welke content past hierbij? Het is belangrijk om de teksten hierop aan te sluiten om zo te scoren bij de bezoekers.