Er zijn online volop websites die advertentieruimtes aanbieden. Het zijn vaak advertenties in de vorm van banners en tegenwoordig ook steeds vaker video’s of zelfs spellen. Het verzamelbegrip voor deze advertenties is display marketing. De vragen “wat display advertising is” of “wat is display marketing” hebben we dus al beantwoord. We willen echter graag nog meer vertellen over deze vorm van adverteren op het internet.
Hoe werkt display advertising?
De display advertising betekenis is kort te verwoorden als een vorm van online marketing. Het doel van display marketing is het verhogen van de brand awareness en ook om meer conversies te krijgen. Display marketing kan veel betekenen voor een bedrijf. Het is mogelijk om rechtstreeks per website de display advertising in te kopen. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Google Display banner netwerk oftewel het Adwords display netwerk. Het is dan mogelijk om via Google Adwords de advertenties in te kopen op basis van zoekwoorden. Ze hebben een zeer groot display netwerk van uiteenlopende sites. Het scheelt veel tijd en houdt het inkopen van de advertenties overzichtelijk.
De verschillende vormen van display marketing
Een bekende manier van display marketing is native advertising. Het gaat hier om de advertenties in magazines en kranten. De advertenties lijken op normale content en niet op reclame. Ook online doet men dit. Daarnaast zijn er ook de in feed advertenties. Het zijn advertenties welke op social media kanalen in een feed komen. Wanneer er door een tijdlijn gescrold wordt zijn ze te herkennen. De recommended widgets zijn er dan ook nog. Ze staan vaak aan de zijkant van een webpagina. Ze zien er vaak uit als native ads, doordat het mooi in de site is verwerkt.
Remarketing
Remarketing is het opnieuw onder de aandacht komen van een websitebezoeker. Het is een advertentie om de bezoeker alsnog een setje te geven om een afspraak te maken, informatie aan te vragen of bijvoorbeeld om een aankoop te doen. Het is een extra contactmoment met de bezoeker. Steeds vaker zien we adverteerders hier gebruik van maken. Naast display marketing wordt een retargeting campagne gebruikt. Het zorgt voor een optimale conversie om de websitebezoeker naar de volgende stap in het proces te begeleiden.
Perfecte timing
De kunst van marketing is om op het juiste moment op de juiste plaats de juiste persoon te bereiken. Met display marketing kan dit goed gedaan worden met de hulp van het Google display netwerk. Het is mogelijk om gebruik te maken van hun tools om zo te adverteren op de juiste plekken om de doelgroep te bereiken. Het is mogelijk om via Google Adwords display advertenties op miljoen sites, apps en video’s te plaatsen. De mogelijkheid om de advertenties alleen aan de doelgroep te laten zien zijn uitstekend. Het is zo mogelijk om op het juiste moment van de klantreis de doelgroep te bereiken. In combinatie met retargeting advertenties ontstaan er volop kansen. Het is een slimme mix om zo de doelgroep aan te spreken en te converteren.