Copywriting is het schrijven van teksten om de lezer te motiveren iets te doen. SEO copywriting is net iets anders. Het is het schrijven van wervende teksten voor de zoekmachines. De naam “SEO” geeft dit ook al een beetje aan. Het is belangrijk om te scoren in de zoekmachines met de teksten op specifieke zoektermen. Het is dus een combinatie tussen het schrijven van teksten om de lezer te motiveren en ook om hogere plekken in de zoekmachines te behalen. Het is goed om een hoge plek in de zoekmachines te krijgen met teksten die ook zorgen voor een conversie. Het is een hoge positie welke resultaten biedt.
Waarom is SEO-copywriting van belang?
Eigenlijk combineert men het beste van twee werelden in de teksten. De teksten worden zo geschreven dat het bijdraagt aan de bekendheid van het merk en de producten of diensten. Daarnaast zorgt de tekst ook voor hogere posities in de zoekmachines. Het bedrijf wordt dus zichtbaarder op een manier die bij hun past. Het zorgt ook voor meer aandacht en kliks naar de website. Meer bezoekers zullen zorgen voor meer omzet.
Meer resultaat
Eigenlijk kunnen we SEO copywriting omschrijven als een manier om direct meer resultaat te krijgen voor een website. De teksten zijn niet alleen goed voor de lezer, maar ook voor de zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google. Het is zo mogelijk om op meerdere vlakken een goed resultaat te krijgen. Het is belangrijk om in een heldere taal en korte alinea’s te schrijven. Het is belangrijk om een heldere structuur te gebruiken met verschillende opsommingen en een heldere conclusie.
Maak een goed plan
Het is belangrijk om voor het laten schrijven van de eerste woorden een plan te maken. Welke zoekwoorden zullen goed scoren in de zoekmachines? Wat zijn de belangrijkste zoekwoorden waarbij bezoekers klanten worden? Wat moet de insteek zijn van de teksten en het te verwachten einddoel? Door een (beknopt) plan te maken is het mogelijk om sneller resultaat te zien. Een dergelijk plan maken noemen wij een vorm van content marketing.
Seo copywriting stopt nooit
Het is eigenlijk een doorlopend proces om nieuwe zoekmachine posities te krijgen, nieuwe teksten te schrijven voor meer conversies en meer klanten te krijgen. Er zullen altijd nieuwe onderwerpen komen. Ook kan een concurrent besluiten om zich meer op zoekmachine marketing te richten. Bouw continu door om hoge zoekmachine posities te krijgen en te behouden. Doordat het met de juiste copywriting gebeurt ontstaan er continu nieuwe kansen om meer omzet te genereren via de website of webshop. Gewoon doen! Hiernaast is het zaak om de sterke teksten te combineren met de juiste backlinks voor het verkrijgen van een sterke domein autoriteit. Voer jij dit goed uit? Dan domineer jij in de zoekmachines!