LinkedIn is een geweldig platform voor professionals en bedrijven om contacten te leggen, kennis te delen en zelfs te adverteren. Zoals bij elke andere vorm van adverteren is het belangrijk om de verschillende soorten en manieren van LinkedIn adverteren te begrijpen, zodat je weloverwogen beslissingen kunt nemen over hoe je het beste je doelgroep kunt bereiken. In dit artikel kijken we naar enkele van de belangrijkste soorten en manieren van LinkedIn adverteren voor als je kiest voor LinkedIn marketing uitbesteden.
Gesponsorde inhoud advertenties
Gesponsorde content advertenties zijn één van de populairste vormen van adverteren op LinkedIn. Met gesponsorde inhoud advertenties kun je de inhoud op het platform promoten of het nu gaat om een blogbericht, een artikel of een video. Deze advertenties verschijnen zowel in de nieuwsfeeds als in de pagina’s met zoekresultaten wanneer gebruikers relevante trefwoorden invoeren. Het voordeel van gesponsorde inhoud advertenties is dat ze zeer gericht kunnen zijn op specifieke doelgroepen op basis van hun functietitel, leeftijdsgroep, bedrijfstak en meer.
Gesponsorde InMail advertenties
Gesponsorde InMail advertenties zijn een andere populaire vorm van LinkedIn reclame waarmee je rechtstreeks gepersonaliseerde berichten kunt sturen naar leden die zich daarvoor hebben opgegeven. Deze vorm van adverteren is ideaal om drukke personen te bereiken die anders misschien je advertentie niet zien vanwege hun beperkte tijd op het platform. Met dit type advertentie kun je jouw bericht afstemmen op een specifiek publiek en de prestaties ervan volgen via statistieken als open rate, click-through rate (CTR) en conversiepercentage.
Tekstadvertenties
Tekstadvertenties zijn eenvoudige maar effectieve vormen van LinkedIn reclame die in de rechter zijbalk verschijnen wanneer gebruikers zoekopdrachten uitvoeren op het platform of bepaalde profielen of bedrijfspagina’s bekijken. Deze advertenties bevatten alleen tekst (geen afbeeldingen) en zijn bedoeld om snel de aandacht van gebruikers te trekken en hen aan te zetten tot verdere actie, zoals het bezoeken van je website of het downloaden van iets daarvan. Tekstadvertenties kunnen getarget worden op functietitel, bedrijfstak, locatie en taal voorkeuren, waardoor ze aanpasbaar zijn om verschillende doelgroepen te bereiken.
LinkedIn biedt verschillende soorten advertentiemogelijkheden voor bedrijven en professionals die hun doelgroep willen bereiken via dit krachtige social media platform. Of je nu op zoek bent naar gesponsorde inhoud advertenties die een grotere zichtbaarheid bieden in de nieuwsfeeds van gebruikers of gesponsorde InMail berichten die zijn afgestemd op drukbezette individuen; er is zeker een optie die voor jou het beste werkt!
Bron: https://roxtar.nl/