Als je met een woord of korte zin zoekt in een zoekmachine op het internet, dan zijn de eerste vertoningen bovenaan in de zoekresultaten eigenlijk altijd advertenties. Deze advertenties zijn te herkennen aan het kleine blokje met het woord advertentie dat staat voor de websitenaam. Iemand die op het internet zoekt naar een dienst of een product is geneigd altijd als eerst op de hoogst getoonde websites te kijken, dus op de advertenties. Online adverteren is de manier om snel meer bezoekers te genereren naar je website. Maar als adverteerder heb je meerdere keuzes qua platformen. Adverteer je bij Google Adwords, bij Microsoft advertising of bij Bing Ads? Alle drie prima opties, die ook eenvoudig te combineren zijn.
Wat zijn de voordelen van Bing Ads?
Ten opzichte van Google AdWords is adverteren in Bing een stuk voordeliger in prijs. Dat komt doordat Bing Ads minder gebruikers heeft waardoor je als adverteerder dus ook met minder concurrentie te maken hebt. Kenmerkend genoeg geven zoekers via het Bing netwerk 32 procent meer uit aan online aankopen ten opzichte van andere internetgebruikers!
Bing Ads koppelen aan Google AdWords
Een heel groot voordeel van Bing Ads is dat dit platform te koppelen is aan het platform van Google Adwords! Hierdoor kun je met één grote campagne zowel via Google Adwords als via Bing Ads adverteren waardoor je meer resultaat bereikt. Je bereikt door het maken van een koppeling tussen deze twee platformen maar liefst 98 procent van het totaal aantal zoekers op het internet!
Hoe werkt Bing Ads?
Bij Bing Ads koop je als het ware een advertentie. Deze advertentie komt boven of rechts naast de zoekresultaten te staan. Bing Ads werkt met een betaal-per-klik systeem. Dat betekend dat voor elke keer dat een bezoeker op je advertentie klikt, jij een vooraf ingesteld vast bedrag betaalt. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van het zoekwoord dat je instelt bij de advertentie. Als je op Bing Ads adverteert, kun je door het kiezen van de juiste zoekwoorden precies jouw doelgroep aanspreken. Door te zorgen dat jouw advertentie alleen zichtbaar is voor de daadwerkelijk potentiële klanten die dat zoekwoord gebruiken krijg je geen waardeloze klikken en betaal je dus niet onnodig. Het kiezen van de juiste zoekwoorden is dus van groot belang bij het adverteren op Bing Ads. Je bepaalt verder zelf hoeveel je wilt uitgeven aan je advertenties, wat je maximale budget per dag of per week is en hoeveel je wilt uitgeven per klik. Is het maximale bedrag dat je hebt ingesteld bereikt, dan verschijnen er vanaf dat moment geen advertenties meer totdat het nieuwe budget is ingegaan. Bing Ads zal trachten je advertentie zo verspreid mogelijk te vertonen door de dag heen, maar als je wil kun je er ook voor kiezen om de advertenties alleen bepaalde tijden te vertonen, bijvoorbeeld alleen in de ochtend of alleen in de nacht.
Waarom Bing Ads uitbesteden aan Webshuttle?
Zoals we al benoemde, is het kiezen van de juiste zoekwoorden enorm belangrijk bij het adverteren in Bing Ads. Gebeurd dit niet op een goede manier, dan kan het adverteren qua kosten gigantische vormen aannemen, zeker als je geen limiet instelt. Kosten die je kwijt bent zonder ook maar één nieuwe klant binnen te halen. Bing Ads uitbesteden is daarom verstandig als je zelf niets weet van SEA. Het platform van Bing Ads is overzichtelijk ingedeeld maar als leek zal het lijken op een wirwar van mogelijkheden. Ook kost het maken van advertenties en het daarna optimaliseren ervan best nog wel wat tijd, tijd die je als ondernemer vaak niet hebt. Webshuttle is thuis in alles wat te maken heeft met online adverteren of te wel SEA. Wij kunnen voor jou een offerte op maat maken. Hierdoor weet je precies wat de kosten zijn voor het maken van kwalitatief zeer sterke advertenties, het online adverteren en het beheren hiervan voor een optimaal resultaat. Neem gerust vrijblijvend contact op met Webshuttle
Waarom zou ik online adverteren met mijn bedrijf?
Online adverteren is een zeer gemakkelijke manier om de concurrentie aan te gaan, je hebt een enorm bereik en de mogelijkheden zijn vrijwel oneindig. Je kunt zelf bepalen hoeveel je wilt uitgeven aan de advertenties. Online adverteren is in de meeste gevallen ook nog eens stukken goedkoper dan offline adverteren. Ben je van plan om Webshuttle te vragen om hulp bij het online adverteren? Vraag dan ook direct naar de mogelijkheden voor het adverteren op Google Shopping, Social media advertising en Display Advertising. Ook leggen we je graag de kracht van remarketing uit. De mogelijkheden zijn enorm op dit gebied en Webshuttle zal je helpen om hieruit de beste keus te maken of een combinatie van meerdere producten samen te stellen die precies aansluit bij de producten of diensten die jij aanbiedt.