Waarom conversie optimalisatie?

Waarom en wanneer is conversie optimalisatie interessant? U heeft tientallen, honderden of misschien wel duizenden bezoekers die maandelijks een kijkje nemen op uw website of webshop, maar toch blijft de omzet achter of ziet u het niet terug in uw rendement? Dan valt er over het algemeen een flinke stap te maken door te starten met conversie optimalisatie. Bezoekers met een koopintentie moeten zo simpel mogelijk door het (aankoop)proces worden begeleidt. Conversie optimalisatie zorgt voor een betere usability en een grotere marketing opbrengst! Is er op uw website of webshop goed over nagedacht waarom een onderdeel ergens staat? Niet? Dan is het hoog tijd om over te gaan tot actie! Neem gerust eens contact met ons op over de mogelijkheden.

Is conversie optimalisatie voor iedereen interessant?

In de basis is dit voor iedereen interessant. Elke website of webshop dient immers ideaal ingericht te zijn voor zijn of haar gebruikers en de doelgroep. Echter is het wel van cruciaal belang dat er voldoende verkeer op de website of webshop zit. Zonder bezoekers kan er immers ook geen groei worden gemeten of kan er ook niet goed worden getest of het toevoegen van een element zin heeft gehad. Webshuttle hanteert hiervoor dus minimale bezoekersaantallen. Benieuwd wat Webshuttle denkt dat er nodig is om conversie optimalisatie interessant te maken? Neem eens contact met ons op, dan leggen wij het u graag uit.

Ik wil mijn website gaan optimaliseren, wat nu?

Voordat we gaan beginnen met het optimaliseren is het zaak om de huidige situatie en stand van zaken in kaart te brengen. Waar scoort de website goed en waar minder? Dit doen we door het uitvoeren van een zogeheten expert review. Uit een expert review komen een aantal zaken naar voren en houden wij rekening met verschillende factoren. Een greep hieruit is;

  • Duidelijkheid: Hoe duidelijk is het voor gebruikers/bezoekers van uw website om er conversie uit te kunnen halen. Is het duidelijk wat het aanbod is en hoe de gebruiker hiertoe komt.
  • Vindbaarheid: Is de website of webshop gemakkelijk te vinden in de online wereld? Hoe is de positie in de verschillende zoekmachines en wordt de website of webshop gevonden op de plekken waar een mogelijke klant dit verwacht?
  • Verwachtingen: Sluit de content op de website of webshop aan bij wat de gebruiker verwacht? Wanneer dit niet het geval is dan is dit vaak een groot pijnpunt en meestal zelfs een reden voor een potentiĆ«le klant om de webpagina weg te klikken.

Benieuwd wat er uit een expert review van uw website of webshop zou komen? Lees verder over de expert review of neem contact met ons op.

Hoe houden wij de conversie goed bij?

Gepaard met een afname van onze dienst conversie optimalisatie gaat bij Webshuttle altijd het goed instellen van Google Analytics en de hierbij behorende doelen. We meten nauwkeuring hoeveel en welke doelen er wanneer worden behaald. Tevens maken wij vaak gebruik van de tool Hotjar. Dit geeft ons volledig inzicht in het gedrag van de gebruikers op uw website of webshop. Ideaal voor het optimaliseren van de website of webshop gericht op conversie dus.Een aantal diensten die vaak gecombineerd worden met CRO zijn;

Mogen wij ook uw conversie verhogen?

Wij zouden u graag helpen bij het verhogen van uw conversie. Wij houden er namelijk van om samen met onze klanten te groeien. Ook begrijpen wij dat dit alles voor u wellicht een wat grijs gebied zou kunnen zijn. Daarom gaan wij graag eens het gesprek met u aan. Neem dus vooral contact met ons op zodat we samen kunnen gaan werken naar een hogere conversie!