Veel bezoekers, weinig verkoop
Waarom conversie optimalisatie?
Trekt jouw website of webshop veel bezoekers, maar lijken deze bezoekers maar niet op die offerte- of koopknop te willen drukken? Dan valt er vaak veel winst te behalen door conversie optimalisatie in te zetten voor jouw website of webshop. Door zorgvuldig te testen en zo de online omgeving helemaal in te richten op de wensen en eisen die de bezoeker (vaak onbewust) heeft voor de flow kan je vaak al erg snel winst behalen. Is het voor jou tijd om meer omzet uit de website of webshop te gaan halen? Dan is conversie optimalisatie wat jij nodig hebt!
De voordelen van conversie optimalisatie
- Meer leads, conversies en dus meer omzet
- Elke keuze onderbouwd door data
- Bereik de optimale inrichten van jouw website
- Gebruikers hebben niks door van onderzoeken
- Een gebruiksvriendelijke website/webshop
Download de gratis checklist!
Zelf aan de slag met CRO of simpelweg alvast weten op welke punten jij jouw website of webshop kunt verbeteren? Download de CRO checklist!
Wanneer conversie optimalisatie?
Waarom en wanneer is conversie optimalisatie interessant? Jij hebt tientallen, honderden of misschien wel duizenden bezoekers die maandelijks een kijkje nemen op jouw website of webshop, maar toch blijft de omzet achter of zie je het niet terug in je rendement? Dan valt er over het algemeen een flinke stap te maken door te starten met conversie optimalisatie. Bezoekers met een koopintentie moeten zo simpel mogelijk door het (aankoop)proces worden begeleidt. Conversie optimalisatie zorgt voor een betere usability en een grotere marketing opbrengst! Is er op jouw website of webshop goed over nagedacht waarom een onderdeel ergens staat? Niet? Dan is het hoog tijd om over te gaan tot actie!