Naast de vormen van website optimalisatie zoals zoekmachine optimalisatie, SEO teksten of remarketing is er ook het stukje adverteren in Google. Google Adwords is één van de meest bekende advertentieprogramma’s. Je kunt er in een handomdraai tekstadvertenties mee maken en deze plaatsen bovenaan in de zoekresultaten van de zoekmachine Google. Google heeft ook andere advertentieprogramma’s zoals bijvoorbeeld Google Shopping. Hiermee kun je adverteren in het shopgedeelte van Google. Daarnaast zou je nog gebruik kunnen maken van Google Display Advertising. Hiermee kun je beeldadvertenties maken. 3 programma’s dus die alle 3 een verschillende werking hebben maar wel zeer goed samen te combineren zijn. We gaan op deze pagina verder in op de Google Adwords campagne ofwel Google Ads.
Maak een succes van je website met één van de diensten van Google, vraag Webshuttle om een marketing plan samen te stellen zodat online adverteren een succes wordt!
Wat is Google Adwords?
In 2002 besloot Google een advertentiesysteem te maken. Het systeem moest gebaseerd zijn op een veiling principe in combinatie met relevantie. Google Adwords wordt vandaag de dag beschouwd als het meest effectieve online reclamemiddel ter wereld! Het programma dat dus gemaakt is door Google biedt bedrijven de mogelijkheid om potentiële klanten, die zoeken in de zoekmachine van Google, te bereiken met zogenoemde search ads.
Waarom moet ik met mijn bedrijf gaan voor Google Adwords?
Dagelijks vinden er miljoenen zoekopdrachten via de zoekmachine van Google plaats. Daarvan bevatten de meeste zoekresultaten advertenties van Adwords. Het adverteren in Google Adwords is een uiterst effectieve manier om geïnteresseerde bezoekers naar je website te leiden. Je kunt namelijk precies die mensen bereiken die ook daadwerkelijk op zoek zijn naar het product of de dienst die jij aanbiedt.
Hoe werkt Google Adwords?
Door de zeer vaak gebruikte zoekmachine van Google is de data waarover dit bedrijf beschikt enorm. Data zoals bijvoorbeeld zoekintenties kunnen gebruikt worden om zeer gericht mee te adverteren. Als je adverteert op Google Adwords kun je een zoekwoord onderzoek doen en zo bepalen wat het zoekvolume is. Maar je kunt ook zien wat het concurrentieniveau is van dit woord, dus hoeveel andere bedrijven dit zoekwoord willen gebruiken om te adverteren. Dankzij het prachtige systeem waarin Google Adwords is gebouwd kun je ook nog eens met secure precisie meten hoeveel de gedane investering jou onderaan de streep oplevert! Je kunt namelijk zien hoeveel mensen jouw advertentie gezien hebben en hoeveel er daadwerkelijk op geklikt hebben omdat ze geïnteresseerd waren. Je kunt ook zien of ze tot een koop zijn overgegaan of dat ze toch de website vroegtijdig verlaten hebben. Je kunt met targeting methoden precies die doelgroep aanspreken die voor jou het meest oplevert.
Google Adwords kosten
Als we het hebben over de Google Adwords kosten kunnen wij als Google Adwords specialist zeggen, die zijn er niet! Dat is vreemd zou je denken want het plaatsen van advertenties kosten geld. Dat klopt! Maar als je een Google Adwords expert de campagne laat opzetten en de advertenties laat plaatsen dan leveren deze advertenties je meer op dan ze kosten. Je investeert dus eigenlijk in Google Adwords.
Het investeren in Google Adwords
Google Adwords werkt als een veiling. Je kiest een specifiek zoekwoord en je biedt mee op de eerste plaats. De meest relevantie advertentie met de hoogste kosten per klik wint de veiling en komt dus bovenaan te staan in de zoekresultaten. Hoe meer bieders, hoe hoger de kosten. Het is daarom van groot belang dat je jouw campagnes en advertenties goed instelt zodat je veel resultaat hebt met zo min mogelijk investering. Op het moment dat een zoeker op je advertentie klikt, reken je het vooraf ingestelde bedrag af. De kosten per klik kunnen variëren van één cent tot tientallen euro’s en is afhankelijk van jouw instellingen en concurrentie.
Omdat niet één bedrijf of website hetzelfde is, kun je wel zeggen dat Google Adwords maatwerk is. Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, plannen wij bij Webshuttle daarom graag een vrijblijvend kennismakingsgesprek in.
Waarom zou ik Google Adwords moeten uitbesteden aan de expert?
Het aanmaken van campagnes en het plaatsen van advertenties doe je niet zo maar even bij je gewone werk. Je moet eerst goed onderzoek doen, kijken waar je doelgroep zich begeeft en weten waarop je concurrenten bieden. Daarnaast vinden er per jaar wel honderd wijzigingen plaats in het Google Adwords systeem die allemaal van belang zijn voor het adverteren. Het is dus noodzakelijk om constant op de hoogte te zijn van alle veranderingen om de concurrentie te vlug af te blijven. Google Adwords uitbesteden aan een expert als Webshuttle is een goed plan!
Webshuttle als specialist in online adverteren
Webshuttle heeft een team aan specialisten voor je klaar staan die je kunnen helpen met het analyseren van de doelgroep en de zoekwoorden. Zij helpen ook bij het plaatsen en beheren van campagnes en advertenties. Daarna wordt er geoptimaliseerd, dit alles met het doel om jouw Google Adwords tot een winstgevende investering te maken! Neem vrijblijvend contact op met Webshuttle en vraag naar de mogelijkheden!