Naast Google Adwords, voortaan Google Ads en Google Shopping, heeft Google nog een mooi platform voor het adverteren op het internet. Google Display Advertising richt zich op het plaatsen van banners op miljoenen websites. Buiten Google zijn er meerdere platformen waar je jouw Display Advertising zou kunnen regelen.
Wat is Display Advertising?
Met Display Advertising kun je banners ofwel beeld advertenties verspreiden op het internet. Deze beeld advertenties worden getoond op websites die gerelateerd zijn aan het product of de dienst die jij verkoopt. Op deze manier kun je eenvoudig de juiste doelgroep aanspreken en naamsbekendheid vergroten. De Display Advertising betekenis is dus in het kort: Potentiële klanten benaderen door het tonen van aandacht vragende afbeeldingen. Het Display Netwerk is groot. Als zoekers surfen op het internet en ze komen terecht op een website die verbonden is aan het Display Netwerk, dan kunnen jouw beeldadvertenties ofwel banners getoond worden.
Waarom moet ik met mijn bedrijf gaan voor Display Advertising?
Wist je dat afbeeldingen op een website meer aandacht trekken dan tekst? Ga het bij jezelf maar eens na, als je een website bezoekt, wat zie je dan als eerste? Juist de plaatjes! Dit is ook meteen de reden waarom Display Advertising een zeer effectief reclamemiddel is.
Wil jij producten of diensten via het internet verkopen en je concurrenten een stap voor zijn? Kies dan voor Display Advertising en laat het instellen door een professional als Webshuttle!
Hoe werkt Display Advertising?
Display Advertising is dus het gedeeltelijk automatisch plaatsen van banners op gerelateerde websites. Het resultaat van Display Advertising hangt echter wel af van de vooraf bedachte strategie en campagne. Zonder een duidelijke strategie kun je helaas geen succesvolle display campagne voeren. Je moet dus vooraf in kaart brengen wie je doelgroep is en hoe je deze het beste kunt bereiken. Je moet ook bedenken welke boodschap je wilt uitdragen met je beeldadvertentie en hoe je deze wilt tonen. Daarna ga je bepalen op welk moment je in het verkoopproces je nieuwe potentiële klant wil aanspreken. Is dat direct als hij de website bezoekt of bijvoorbeeld liever net voordat hij wil overgaan tot het sluiten van de website? Nog een niet onbelangrijk punt, wat wil je uitgeven aan het adverteren in het Display Netwerk?
Heb jij geen tijd om een goede targeting methode op te zetten? Besteed dit dan uit aan een professional, de kosten zullen snel terugverdiend zijn als de Display Advertenties hun werk gaan doen! Neem vrijblijvend contact op met Webshuttle voor meer informatie over Display Advertising.
Door de bovengenoemde vragen secuur te beantwoorden en te verwerken in je targeting methode, kun je potentiële klanten bereiken op onder andere woonplaats, interesses en onderwerpen. Zo zou je een bepaalde groep consumenten met bepaalde vereisten het target kunnen laten zijn voor jouw beeldadvertentie. Vergeet niet ook de remarketinglijsten goed in te vullen. Door middel van remarketing kun je mensen die al eerder je website bezocht hebben opnieuw benaderen met een advertentie. Hierdoor vergroot je de naamsbekendheid en vinden mensen je makkelijker terug op het internet. Display Advertising is het perfecte middel voor remarketing.
Waarom zou ik Display Advertising moeten uitbesteden aan de expert?
Het bepalen van de juiste online strategie bij Display adverteren is enorm belangrijk als je daarmee ook de juiste resultaten wilt behalen. Om campagnes goed te kunnen inrichten moet deze aansluiten bij jouw doelstelling en zeker ook bij de doelgroep. Het bepalen van een online strategie voor display adverteren is dus een stukje specialistisch maatwerk. Dit is ook één van de redenen om het Display Adverteren uit te besteden aan een expert.
Webshuttle bepaald aan de hand van een marketing frame de beste strategie voor het adverteren in het Display Netwerk. Een unieke strategie speciaal ontwikkeld voor jouw website. Maak een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!
Webshuttle als specialist in online adverteren
Webshuttle heeft een team van specialisten voor je klaar staan die je kunnen helpen bij het opzetten van een unieke strategie voor het adverteren in het Display Netwerk. Een strategie waarmee je jouw concurrenten te slim af bent en de verkopen van je website enorm kunt laten toenemen. Natuurlijk houdt de taak van Webshutte niet op bij het alleen bedenken van de strategie. De uitvoering, het beheren en het optimaliseren van de beeld advertenties en alles wat daarbij komt kijken zorgen voor een blijvend succes. Uiteraard neemt Webshuttle dit gedeelte ook mee in het gehele plan van uitvoering.
Display Advertising uitbesteden aan een professional met als gevolg het beste resultaat dat je kunt bedenken? Vraag Webshuttle om hulp!
Wat kost display advertising?
Waarschijnlijk vraag je jezelf nu af, wat kost display advertising? Wij kunnen je daarop antwoorden: Zoveel als je zelf wilt investeren. Zie het geld dat je kwijt bent aan het plaatsen van de advertenties niet als kosten maar als investering! Je verdient het namelijk dubbel en dwars terug met verhoging van je verkopen via je website! Door het voeren van een perfecte campagne met behulp van Webshuttle kost display advertising dus uiteindelijk niets maar levert het je geld op!
De kosten worden berekend op basis van het aantal bezoekers die je advertentie hebben gezien. De kosten zijn verder afhankelijk van het netwerk waarin je adverteert. Daarnaast kun je zelf altijd een limiet instellen zodat de kosten nooit hoger worden dan je zelf hebt vastgesteld.