Het is de content welke de basis vormt voor posities in de zoekmachines. Zonder content geen rankings in Google. Het is belangrijk om de content te schrijven voor de lezers en de zoekmachines. Het belangrijkste is uiteindelijk de lezer, omdat Google het beste resultaat voor de zoeker (en dus de lezer) zoekt. Niet voor niets houden ze de tijd bij dat iemand op een site blijft. Het is een onderdeel van het algoritme van Google om de zoekmachine posities te bepalen. Hoe kun je de tekst nu het beste schrijven om een toppositie in Google te krijgen? We delen graag onze tips.
1. Een zoekwoorden onderzoek
Het is slim om te starten met een zoekwoorden onderzoek. Welke woorden kennen hoge zoekvolumes? Welke zoekwoorden hebben weinig concurrentie en bieden dus kansen om snel te scoren? En wat zijn de beste zoekwoorden voor de doelgroep. Verwerk de juiste zoekwoorden in de teksten en content om zo te gaan scoren in Google.
2. Vergeet de interne links niet
Verwerk in de content ook links naar andere blogs en content binnen de eigen website. Door te zorgen voor een goede interne linkstructuur ontstaat er een versterking van de belangrijkste pagina’s. Het helpt om ze zo naar een hogere plek te pushen.
3. Wees uniek
Het is belangrijk om geen duplicate content te maken of te gebruiken. Doe wat anders en schrijf uitsluitend unieke content. Het is slim om extern ingekochte content hierop te controleren. Bij Webshuttle gebruiken wij hier over het algemeen een tool voor van Quetext.com. Hier krijg je een percentage aan plagiaat te zien en mocht er sprake zijn van plagiaat zie je direct waar de content vandaan komt.
4. Houdt rekening met de zoekmachine elementen in een tekst
In een tekst zijn de titel, kopjes van een alinea, hoe vaak een zoekwoord wordt weergegeven en ook de interne links van belang. Zorg dat de juiste balans aanwezig is. Zorg ook voor een sterke meta tag en meta omschrijving om zo hogere posities te krijgen.
5. De snelheid van de site
Host de website bij een snelle webhost en zorg daarnaast voor een goede beleving van de websitebezoeker. Een website die snel laadt houdt de bezoeker vast en zorgt ook voor een betere conversie. Zeker voor een webshop is het een must.
6. Meer links naar je site
Bouw continu aan meer links naar je site. Overtref de concurrent in aantal en ook in kwaliteit. Het is de kunst om iedere maand weer een sterke link erbij te krijgen. Op deze manier werk je aan je domein autoriteit. Vooral bij de bekendere websites en webshops zul je schrikken hoe hoog deze is.
7. Continu finetunen
Het is belangrijk om de resultaten goed bij te houden. Verschuiven de posities opeens te snel? Waarom gaat het goed? Wat kan beter? Waar zijn er nieuwe kansen om te scoren? Kun je gaan bijschaven? Dan is het ook zaak om dit direct te doen. Op deze manier loop je geen potentiële posities, bezoekers en dus klanten mis. Wil jij dit écht goed aanpakken? Schakel dan een SEO tekstschrijver van Webshuttle in.