Wanneer er een website is dan is vaak direct een drang om hoog te scoren in de zoekmachines. Logisch ook, dit zorgt immers voor bezoekers op de website en deze bezoeker zorgen uiteindelijk voor omzet. Het is belangrijk om te zorgen voor een rendement op de investering in een website. De vraag is of de zoekmachine marketing zelf gedaan zal moeten worden of dat het moet, en vooral kan, worden uitbesteed. Er zijn voordelen en nadelen voor beide keuzes.
De voordelen om de SEO te laten doen
Het inhuren van een SEO bureau is een slimme set. Specialisten gaan aan de slag om de website hoger in de zoekmachines te krijgen. Het is geen gegoochel voor ze. Ze weten precies wat ze moeten doen om een website beter te laten scoren. Er wordt geen tijd verspilt en er zullen sneller hogere posities ontstaan. Hogere posities die leiden tot meer bezoekers en meer omzet. Bij zoekmachine marketing spelen meerdere factoren een rol. Het is belangrijk om te weten welke zaken veranderd moeten worden om snel een resultaat te boeken in de zoekmachines. Wat is het beste keyword percentage? Waar moet het zoekwoord duidelijk naar voren komen? En wanneer wordt het allemaal wat te kunstmatig en zal Google het afstraffen? Een specialist weet wat hij doet en zal daardoor sneller voor resultaat zorgen.
Zelf de SEO doen
Wanneer er weinig of onvoldoende budget is, is het te overwegen om zelf de SEO te doen of uit te voeren. Weet echter dat er een risico is dat het allemaal weggegooide tijd is. Wanneer er onvoldoende kennis in huis is, is het goed om het samen met een online marketing bureau te doen. Het is zo mogelijk om de grove lijnen uit te laten zetten door het bureau om vervolgens het werk zelf te doen. Denk hierbij aan het schrijven van de SEO teksten en het verzorgen van de linkbuilding. Het compleet zelf doen van de SEO kan een logische keuze lijken, doordat er veel informatie te vinden is online. Ook zijn er speciale plugins voor sites, zoals bijvoorbeeld Yoast voor WordPress, om de teksten te optimaliseren voor de verschillende zoekmachines. Het klinkt leuk en eenvoudig. Uiteindelijk is het echter een vak en ambacht waarbij ervaring zich vertaald naar resultaat.
Benieuwd wat de uitvoering van SEO voor jouw bedrijf, website of webshop zou kunnen betekenen? Neem contact met ons op en wij vertellen je direct meer over de mogelijkheden!