Nu adverteren op Pinterest mogelijk is, wil je als ondernemer natuurlijk alles uit de mogelijkheden halen. Daarom is het goed om in 9 stappen te zorgen dat ook jij er met je advertenties nieuwe klanten kunt vinden. Volg de volgende punten.
1 Open een zakelijk account
Je kunt alleen adverteren op Pinterest door een zakelijk account te openen. Dat kan je gewoon doen via je persoonlijke account. Begin daar dus eerst mee. Je kunt hier ook direct je zakelijke website claimen. Dit is belangrijk voor het vervolg dus doe dit altijd direct.
2 Je website Pinterest-proof maken
Het is vervolgens belangrijk om je eigen website geschikt te maken voor Pinterest. Dat doe je door de widgets van het sociale medium te gebruiken. Dit klinkt lastiger dan het is. Je hebt vast al eens eerder met widgets werkt bij het opbouwen van je website.
3 De Pinterest-tag toevoegen
Zoals je dit kent van bijvoorbeeld LinkedIn, maar ook van de Facebook Pixel, is er ook de Pinterest Tag. Die voeg je toe door de code in je website toe te voegen. Vind je dit lastig, haal dan een specialist erbij voor het toevoegen ervan.
4 Het instellen van de betaalmethode
Op Pinterest zelf moet je je account ook in orde maken. Zo moet je de betaalmethode instellen die je gaat gebruiken om de advertenties mee te bekostigen. Dit doe je in de zakelijke account die je hebt aangemaakt op de aangegeven plaats hiervoor.
5 Een advertentie maken
Nu kan je een advertentie, ook wel bekend als een sponsored pin, gaan opmaken. Er zijn verschillende vormen, dus verdiep je eerst wel even in wat je met elk type advertentie kunt. Zo kan je de beste kiezen en een goede basis leggen voor jouw campagne op Pinterest.
6 Het kiezen van je doelen
De campagne koppel je aan een doel dat je hebt. Er zijn een flink aantal doelen die door het sociale medium worden aangeleverd, dus daarmee maak je het gemakkelijk voor jezelf. Zo kan je bijvoorbeeld voor het genereren van traffic kiezen. Dit werkt goed.
7 Advertentiegroepen en doelgroepen
Binnen Pinterest werk je met advertentiegroepen. Die koppel je dan weer aan doelgroepen die relevant zijn voor jouw merk of bedrijf. Zo kan je beter zorgen dat alle advertenties aansluiten op de gebruikers die ze te zien krijgen. Dit is een belangrijke stap in het geheel.
8 Je kaders stellen
Wanneer je gaat adverteren, dan heb je daar natuurlijk een bepaald budget voor beschikbaar. Dat bedrag kan je instellen. Evenals de tijd waarbinnen je dat budget wilt spenderen. Dit zorgt ervoor dat je je doelen kunt bereiken binnen jouw gewenste tijdspanne. Stel deze goed scherp in.
9 De juiste advertentie kiezen
Je hebt al een advertentie gemaakt tijdens één van de eerdere stappen. Die kan je nu aan de campagne en de advertentiegroep gaan toevoegen. Het is nu zo dat je campagne gaat lopen. Nu is het dus zaak om te zorgen dat je succes boekt.