Het is mogelijk om te adverteren binnen de Google zoekmachine en ook op websites welke samenwerken met Google. Ze hebben een groot display netwerk waar bekende websites aan deelnemen. Door Google Ads in te zetten ontstaan er verschillende voordelen. Het is mogelijk om lokaal, regionaal, landelijk en zelfs internationaal te adverteren. Door slim te adverteren (gericht op de doelgroep) is het mogelijk om een gezond rendement te maken op het advertentiebudget.
Hoe werkt Google Ads?
Google Ads worden getoond rondom zoekresultaten. Het is mogelijk om de resultaten en statistieken van de advertenties goed bij te houden. De kunst is om snel in kaart te brengen wat de winnende online advertenties zijn en de verliezend. Van de laatste neem je natuurlijk snel afscheidt. Google Ads biedt veel mogelijkheden om de doelgroep te targeten. Uiteindelijk betaal je alleen als een bezoeker een actie onderneemt: betaal per klik.
Een Google Ads campagne starten
Het is belangrijk om niet zomaar wat te gaan ondernemen en te testen. Al snel kom je dan in de groep van ondernemers die zeggen dat Google Ads niet werken. Het is belangrijk om een goede campagne op te laten stellen met heldere doelen. Bij meer verkopen of afspraken is het verstandig om te adverteren binnen het zoeknetwerk. Is het doel om meer bekendheid te krijgen bij de doelgroep? Dan is een display advertentie geschikt. Het is ook mogelijk om een mix hiervan te gebruiken voor een optimaal resultaat.
Adverteren in de zoekresultaten
Op basis van de zoekwoorden en de regio komen de advertenties naar voren van jou. Je staat al snel bovenaan. Het adverteren in de zoekresultaten zorgt voor een pull werking. Je trekt de klant naar jouw site.
Display advertenties
Op miljoenen sites binnen het Google netwerk kun je jouw banners vertonen. Zelfs websites als de Telegraaf en Nu.nl werken samen met Google. Hier kun je jouw advertenties dus ook laten zien.
Remarketing advertenties
Het is mogelijk om klanten die jouw website of webshop bezocht hebben te volgen op het internet. Je kunt ze met remarketing advertenties erop wijzen dat ze hun bestelling nog niet hebben afgerond of nog geen afspraak hebben gemaakt. Zo ontstaan er nieuwe commerciële kansen. Nieuwe kansen die op een zeer effectieve manier zorgen voor een hoog rendement. Alleen deze vorm van adverteren kan een gunstig effect op de omzet hebben.